کلاس های آموزش فرهنگی کارکنان با همکاری بسیج کارکنان و دفتر برنامه، بودجه و طرح / نیمسال دوم 1397
| تاریخ ارسال: 1397/12/23 |
کلاس آموزش فرهنگی کارکنان دانشگاه در نیمسال دوم 1397
مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی با همکاری واحد آموزش کارکنان دفتر برنامه، بودجه و طرح و همچنین بسیج کارکنان دانشگاه در نیمه دوم سال 1397 اقدام به برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارکنان دانشگاه همراه با درج در پرونده آموزشی شرکت کنندگان نمود.
دوره های برگزار شده به شرح ذیل اعلام می گردد.
1- دوره " سیره عملی امام علی (ع) با توجه به نامه 57 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر" با تدریس حجت الاسلام صادقی در آمفی تئاتر دانشکده صنایع و با حضور 100 نفر از کارمندان دانشگاه در 6 جلسه 2 ساعته در روزهای سه شنبه مورخ 29آبان، 6 ،13، 20، 27 آذر و 4 دیماه 1397
2- دوره " تاریخ معاصر ایران از مشروطه تا امروز" با تدریس حجت الاسلام بابااکبری در آمفی تئاتر دانشکده برق و با حضور 100 نفر از کارمندان دانشگاه در 2 جلسه 2 ساعته در روزهای دوشنبه مورخ 1 و 8 بهمن ماه 1397
مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی در راستای اهداف برنامه راهبردی دانشگاه و به منظور خدمت رسانی هدفمند و هرچه بیشتر به اساتید، کارکنان و خانواده های محترم ایشان و همچنین غنی سازی اوقات فراغت فرزندان و ایجاد فضای بانشاط در دانشگاه اقدام به برگزاری کلاس های تابستانی نمود.
پس از اطلاع رسانی و انجام فرایند ثبت نام، کلاسهای خوشنویسی، نقاشی، سفره آرایی و میوه آرایی، زیست فناوری، بافتنی و قلاب بافی، رباتیک با حضور با نشاط فرزندان اساتید و کارکنان از نیمه تیرماه تا پایان مرداد ماه برگزار شد.
نمایشگاه اختتامیه دستاوردهای فرزندان از کلاسهای تابستانی در روز 24 مرداد ماه با حضور رئیس و هیئت رئیسه محترم دانشگاه، کارکنان و اساتید محترم دانشگاه، مسئولین و کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی و سایر علاقه مندان، در لابی مجتمع فرهنگی هنری شهید بهرامی برگزار شد. در این نمایشگاه علاوه بر نمایش آثار، گواهی فرزندان شرکت کننده در کلاس ها و لوح تقدیر مربیان این دوره ها توسط هیئت محترم رئیسه اهدا گردید.
ریاست محترم دانشگاه پس از بازدید از آثار و گفتگوی صمیمانه با فرزندان ضمن اظهار لطف به این کلاسها و فعالیت های فرزندان اساتید و کارکنان در محیط دانشگاه بر تدوام برگزاری این چنین دوره هایی، در صورت علاقه مندی جامعه دانشگاهی، تأکید نمودند.
کلاس آموزشی پاسخگویی به شبهات دینی / برگزاری با همکاری بسیج کارکنان / پایان دوره 11 تیر1397
| تاریخ ارسال: 1397/4/26 |
کلاس پاسخگویی به شبهات دینی
با هجمه بزرگ فرهنگی استکبار جهانی، همانهایی که در میدان های جنگ از پا درآمدند و از طرق مختلف نتوانستند انقلاب مقدس جمهوری اسلامی ایران را نابود سازند، امروز اما فهمیده اند که رمز موفقیت این انقلاب و درخشش بی نظیر ایرانیان همانا پایبندی به دین مقدس اسلام و مذهب تشیع است، از این رو با تمام پتانسیل خود به میدان آمده اند تا ریشه ها مذهبی و علقه های دینی را در میان آحاد ملت ایران علی الخصوص جوانان به سخره گرفته و بخشکانند. آری دشمن باور دارد یک انسان لاقید را راحت تر می تواند از صحنه محو کند زیرا سرسخت و شکست ناپذیر نیست، چرا که نور ایمان به خدای یکتا و اسلام ناب محمدی (ص)، اگر در دلها جای گیرد، هیچ نیرویی تاب روبرو شدن با آن را نخواهد داشت. توسعه فضای مجازی، اینترنت، شبکه های اجتماعی، ماهواره و ... ابزارهایی است دو لبه که بنظر می رسد، دشمنان اسلام و قرآن بیشتر در آن توفیق داشته اند تا رسانه های مبلغ اسلام. از این روست که هر روزه شاهد طرح شبهات رنگارنگ، بی پایه و اساس و بی منطق نسبت به مسائل دینی، حکومت اسلامی مربوط به صدر اسلام تا کنون هستیم. اکثریت این شبهات با اندک تأمل مخاطب و آگاه بودن وی ، به سرعت رنگ می بازد لکن اگر دقت و درایت کافی بکار برده نشود بخاطر تعدد و تکرار می تواند زمینه لغزش انسان را فراهم آورد. در کلاس پاسخگویی به شبهات دینی با طرح شبهات دینی پرتکرار که مشغولیت ذهنی بسیاری از همکاران دانشگاهی را فراهم نموده است، ضمن پاسخگویی، شیوه جمع آوری اطلاعات از منابع اصیل و دریافت پاسخ در خصوص موارد آتی به مخاطب آموخته می شود. این دوره آموزشی طی 6 جلسه به مدت 12 ساعت در روزهای 7 و 21 و 28 خرداد آغاز و 4 و11 و 25 تیرماه با حضور 100 نفر از علاقه مندان خاتمه یافت. این دوره با همکاری مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی و بسیج کارکنان دانشگاه و با تدریس استاد برجسته حجت الاسلام و المسلمین محمود ابوالقاسمی برگزار شد.
بسمه تعالی خلاصه ای از کلاس پاسخگویی به شبهات دینی استاد: حجت الاسلام و المسلمین محمود ابوالقاسمی
لَاِن شَکَرتُم لَازیدَنَّکم؛ اگر شکر کنید شما را زیاد می کنم.(نگفته لازیدکم؛ نعمت را زیاد می کنم) یعنی اینکه ظرفیت های شما را اضافه می کنم (مانند ربَّ زَدنِی عِلماً؛ خدایا به واسطه علم، "من" را اضافه کن نه اینکه علم من را اضافه کن). علت این دعا این است که هریک از نعمات، ظرفیتی می خواهد تا بتوانیم از آن بهرهمند شویم، لذا از خدا می خواهیم ظرفیت بهره مندی از نعمات الهی به ما عطا گردد. "شکر" یعنی "قدردانی کردن". ما معمولا قدر نعم الهی را نمی دانیم لذا از داشتن آنها، خوشحال، و از نداشتن آنها، ناراحت نمی شویم(مانند نعمت ماه رمضان). برای هریک از نعمات الهی شکری لازم است، که اگر (با وسوسه شیطان) شکر نکنیم آن نعمت ها را از دست می دهیم؛ انَّ الشَّیطان یَعِدُکُمُ الفَقر. یکی از مهمترین نعمتی که اگر قدر آن را ندانیم از ما بازخواست می شود، نعمت "ولایت" است و اگر قدر آن را بدانیم "ظهور" اتفاق می افتد. خافِضَهٌ رافِعَهٌ (واقعه۳) : [خداوند] پستکننده [و] بالابرنده است. یعنی ترفیع دهنده و خار کننده در این دنیا خداوند متعال است در نتیجه در همه امور باید به خداوند توکل نمود. از نشانه های مؤمن 1)وفای به عهد 2)راستگویی 3) امانت داری است که دومی از بقیه مهم تر است. سجده ملائکه بر آدم تشبیهی از حادثه عظیم پذیرش ولایت علی بن ابیطالب است؛ شیعیان امیرالمؤمنین ارزشی بیشتر از ملائکه دارند و کسی که ولایت حضرت علی(ع) را نپذیرد از شیطان پست تر است. "عبودیت" از ریشه "عبد" به معنی "هماهنگی قلبی" است. این امر مقدمه ای (شرط لازم و کافی) برای "عبادت" که "علامت عبودیت" است، می باشد. لذا هر "عبدی""عابد" است ولی هر "عابدی" لزوما "عبد" نیست. یعنی "عبادت" شرط لازم برای "عبد" بودن است ولی کافی نیست. هدف از خلقت جن و انس، عبادت پروردگار بوده است. جن بر خلاف فرشته قدرت اراده دارد، یعنی می تواند تصمیم بگیرد که کاری را بکند یا نکند. جنیان شامل انواع مؤمن و کافر هستند و ابلیس از نوع کافر بود که با نافرمانی از خداوند بر انسان سجده نکرد. انسان نیز بر پایه قدرت اراده می تواند در خوبی از ملائکه پیشی بگیرد و در بدی از جن (شیطان) هم پست تر گردد. أوَ لَمْ یَرَ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضَ کانَتا رَتْقًا فَفَتَقْناهُما (الأنبیاء30) : آیا کسانی که کفر ورزیدند ندانستند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند، و ما آن ها را از هم جدا ساختیم. یعنی ابتدائا که عوالم درهم تنیده بودند حضرت آدم در بهشت سکنی داشت و درآنجا شیطان و فرشتگان را میدید، لکن وقتی عوالم از یکدیگر جدا شدند دیگر در این عامل مادی که ما هستیم عوالم معنوی به راحتی قابل مشاهده نیست. (هرچند با دستیابی به کمالات معنوی امکان مشاهده وجود دارد.) مثال جبر و اختیار مانند ماشین خرابی است که فرمان آن در دست ماست (اختیار) ولی چند نفر آن را هل می دهند(جبر). به این ترتیب قسمت جبر، اختیارات ما را محدود نمی کند. خداوند در مورد جبر از ما بازخواست نمی کند، هرچند که خیلی از امور جبری توسط اعمال اختیاری ما قابل تغییر هستند. (افزایش 40 ساله عمر فرعون بخاطر اطعام دادن به خلق خدا، افزایش طول عمر با سله رحم) اراده سبب رشد ما می شود. خداوند ائمه اطهار را در عالم غیرماده و قبل از خلقت آزمود و سپس انتخاب کرد. لذا ظلمی به سایر مخلوقات نشده. ضمن اینکه ملاک "وضعیت ابتدایی" و "رشد" طی زندگی در این دنیاست. در یک مرتبه از رشد درجا زدن و ماندن ارزشی ندارد. (حرکت از 4- به 2- و حرکت از 10به 12) در قرآن اشاره به خلقت انسان از خاک 5 عالم دارد: 1) طین (گلی از عالم ارواح) 2)طین لازب (گلی از عالم برزخ) 3) صلصال من حما مسنون (گلی از دخان لطیف) 4) صلصال کالفخار (گلی از دخان غلیظ) 5) تراب (گلی از عالم مادی) و این راز خلقت موجب می شود که بتوانیم با 5 عالم دیگر ارتباط داشته باشیم. بهترین زمانی که این گل ها نمود دارند "احسن تقویم" است. "خسف": باز شدن زمین و بلعیده شدن عده ای و سپس برگشتن زمین به حالت اول. "مسخ": قیافه فرد شبیه حیوان شدن. "رجعت": زنده شدن مردگان رجعت در گذشته اتفاق افتاده و در آینده نیز تکرار می شود و یک علت آن در هم فرورفتن عوالم در آخرالزمان است. امام زمان به علی بن مهذیار می فرمایند شیعیان ما به سه دلیل از رؤیت ما محروم هستند: 1) مشغول شدن دنیا 2)عدم توجه به ضعفا 3)پاک نکردن فضای جامعه به نحوی که ذهن ها به امام زمان(عج) جلب شود. طی زمان: حرکت در یک مکان ثابت، در گذر زمان (گذشته به حال، حال به آینده). طی مکان: حرکت در زمان ثابت، به مکانی دیگر (فی الحال با چند قدم حرکت از یک طرف زمین و رسیدن به طرف دیگر آن). زمان در اختیار امام عصر است. ایشان از نظر مکانی در این دنیا هستند ولی در زمان ظهور هستند. چون آینده در اختیار ایشان است بر ما تسلط دارند. ...لا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوابُ السَّماءِ وَ لا یَدْخُلُونَ الْجَنَّهَ حَتّی یَلِجَ الْجَمَلُ فی سَمِّ الْخِیاطِ... (اعراف40)؛ درهای آسمان برایشان باز نمی شود و به بهشت هم داخل نمی شوند تا آنگاه که شتر یا طناب کشتی از نوک سوزن عبور کند. "جمل" در این آیه به معنی "نفس" است که فقط درصورت ذبح آن و یا درصورتی که طناب لنگر کشتی[تعلقات دنیا] پاره و ریش ریش شود، میتوان به مدارج عالی عروج نمود.درهای آسمان در ماه مبارک رمضان باز میشود و درصورتیکه نفس خود را کنار بگذاریم میتوانیم این درها را به روی خود باز نگهداریم. درهای آسمان همچنین هنگام نماز و نیز هنگام صف آرایی حق و باطل باز می شود. فوت:ذبح نفس ، موت: از بین رفتن عبادت سه وضعیت/مرتبه دارد؛ 1) استحمام/ شستشو 2) غذا 3) معراج. متاسفانه ما اغلب از مرحله اول (شستن گناه های قبلی) می مانیم برای همین لذت عبادت و معنویت را نمی چشیم. برای همین نماز ما موجب رشد ما نمی شود، چون صرف پاک نمودن ما از گناهانمان می شود. (در حدیث است کسی که غیبت کند یا شراب بخورد، تا 40 روز نماز ندارد. نه اینکه نماز نخواند، بلکه ثواب نماز او صرف شستشوی او از گناهی که مرتکب شده، می شود.) وَ کَذلِکَ نُری إِبْراهیمَ مَلَکُوتَ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ... (انعام75)؛ دیدن ملکوت همچون ابراهیم کار سختی نیست و برای کافران هم میسر است، به شرطیکه نظاره کردن همراه با تفکر و تعمق باشد. تفکر مقدمه نظاره کردن است (اولم یتفکروا... اولم ینظروا...) ذکر باید همواره با فکر قرین باشد اگر نه ذکر نیست. مرتبه بعدی نظاره کردن، دیدن با ادراک (عین الیقین) است. آیه مفهومی است که خداوند قرار داده تا با آن حقیقتی عظیم را درک کنیم. مثلا خواب آیه ای از مرگ، برق آیه ای از قیامت، شب آیه ای از ظلمات و نور آیه ای از عدل است. حضرت علی (ع) فرمودند هیچ آیه ای بزرگتر از من (علی) نیست و هیچ خبری بالاتر از من (علی) نیست. (آیت الله العظمی) نتیجه تفکر و نظاره عمیق، صلوات بر محمد و آل محمد است. "صلِّ" یعنی نزول رحمت؛ رحمت از جانب نبی و آل نبی جاری می شود. صلوات ذکری است که درونش فکر است و سبب ورود به ملکوت است. آن مقداری از نماز مقبول است که فکر ما ملازم ذکر نماز باشد، وگرنه غفلت است. علت اینکه وقتی خدمت اولیاءالله هستیم قلب هایمان رقیق است و از فکر دنیا فارغ هستیم این است که وقتی خدمت ایشان هستیم تفکر می کنیم. اگر تلاش کنیم و از قید نفس نجات یابیم درهای آسمان و بهشت به روی ما گشوده می شود. تفکر باعث پیشرفت معنوی می شود. اگر میخواهیم دوره ظهور را درک کنیم، باید به امام زمان فکر کنیم.
گزیده ای از سوالاتی که در دوره پاسخگویی به شبهات مطرح و پاسخ داده شد.
وقتی که خداوند نیازی به شکر نعمت از سوی ما ندارد، چرا باید شکر گزاری نمود؟
چگونه و از چه راهی شیطان موجب فقر ما می شود؟
چرا حضرت آدم می توانست فرشتگان و شیطان را ببیند ولی ما نمی توانیم؟
انواع عوالم چیست و درهم فرو رفتن یا جدا شدن عوالم چه منافع و پیامدهایی دارد؟
نشانه های مؤمن چیست؟
آیا وقتی امام زمان ظهور کند، همه را می کشد؟
آیا ما شیعیان هم بهنگام ظهور کشته می شویم؟ جایگاه شیعیان در میان خلایق خداوند کجاست؟
چرا ملائکه باید بر آدم سجده می کردند و این نماد چه بود؟
ماهیت شیطان از چیست و اگر او خطاکار بود و قرار بود نافرمانی کند چرا خدا او را خلق کرد؟
ماهیت جن چیست و انواع آن کدام است؟
فرق "عبادت" با "عبودیت" در چیست؟ آیا هر عابدی ، عبد است؟
مفهوم جبر و اختیار به بیان ساده چیست؟
چگونه باوجودیکه بعضی فلج یا مریض یا دارای نقص عضو آفریده می شوند و شرایط یکسان با دیگر بنده ها را ندارند با یکدیگر مقایسه می شوند؟
وقتی یک بچه در خلال یک بازی کودکانه موجب مرگ یک بچه دیگر می شود، آیا خدا از این ماجرا خبر دارد؟ آیا این تقدیر(قسمت) اوست؟
اگر با کمک پزشکان یک بیماری را برطرف کنیم یا یک نفر را از یک حادثه مرگ نجات دهیم، آیا تقدیر خداوند را تغییر داده ایم؟
بنظر می رسد موضوع تقدیر (قسمت) با اختیار انسان در تضاد است . توضیح دهید؟
چرا خداوند ائمه و معصومین را برتری داد؟ این امر منافات با عدالت خداوند نیست؟ (اشاره به انتخاب ائمه در عالم زر)
چگونه وقتی ائمه علم کامل داشتند، انتخاب های آنها فضیلت تلقی میشود؟ (مثلا اینکه حضرت علی جای پیامبر خوابیدند اگر می دانستند که کشته نخواهند شد.)
چگونه است که انسان مادی میتواند با عالم ارواح و برزخ ارتباط داشته باشد. (طی ارض و نیز دیدن برخی صحنه های غیرمادی و ماورایی توسط برخی عرفا)
چرا باید شکر کنیم درحالیکه خدا نیازی به شکر ما ندارد؟ هدف از شکر چیست؟
مفهوم رجعت و خسف چیست؟
چرا برخی می توانند امام زمان را ببیند ولی ما نمی توانیم؟ چه کنیم که به این فیض برسیم؟
امام زمان یعنی چه؟ آیا حضرت امام مکان نیستند؟ این دو چه فرقی با هم دارند؟
"فوت" با "موت" چه فرقی دارد؟
آیا مرگ وحشتناک است؟ آیا شب اول قبر ترسناک است؟ فشار قبر چیست؟
مراد از "درهای آسمان" چیست و تحت چه شرایط، ایام و برای چه کسانی باز می شود؟
چرا باید نماز را اول وقت بخوانیم درحالیکه زمان طولانی برای انجام آن وجود دارد؟ آثار آن چیست؟
مراتب آثار عبادات در وجود انسان چیست؟ و ما معمولا در چه مرتبه ای قرار می گیریم؟
می گویند "کسی که غیبت می کند و یا شراب می خورد تا 40 روز نماز ندارد." این یعنی که تا 40 روز نماز نخواند؟ چون وقتی نمازش پذیرفته نمی شود خوب بهتر است نماز نخواند.
تفکر و نظاره کردن بر عالم خلقت چه منافعی دارد ؟ کدامیک مقدم بر دیگری است؟
مفهوم آیات و نشانه ها یعنی چه و چرا خداوند برای ما از آیات و نشانه ها مثال می زند؟
آیت الله العظمی یعنی چه و اولین بار به چه کسی اطلاق شده است؟
صلِّ (صلوات) یعنی چه و صلوات چه فایده ای دارد؟
چرا وقتی در محضر علما و ائمه دین هستیم قلبمان رقیق می شود و نسبت به دنیا بی رغبت می شویم ولی وقتی از آنها جدا میشویم مجددا به دنیا علاقمند می شویم؟
مراتب ابعاد وجودی ما چیست و چرا در روز حساب با اعمال نیک و بدی مواجه می شویم که انجام نداده ایم ولی در کارنامه ما ثبت شده است؟
برگزاری کلاس های تابستانی ویژه فرزندان اساتید و کارمندان محترم دانشگاه 5تیر1397
| تاریخ ارسال: 1397/4/5 |
بدین وسیله به اطلاع می رساند مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی در راستای اهداف برنامه راهبردی دانشگاه و به منظور خدمت رسانی هدفمند و هرچه بیشتر به اساتید، کارکنان و خانواده های محترم ایشان و همچنین غنی سازی اوقات فراغت فرزندان و ایجاد فضای بانشاط در دانشگاه اقدام به برگزاری کلاس های تابستانی نموده است.
لازم به ذکر است ثبت نام این دوره ها صرفاً برای دانشگاهیان محترم علم و صنعت ایران امکان پذیر بوده و علاقه مندان میتوانند علاوه بر فرزندان اقدام به ثبت نام بستگان خود، البته با هزینه آزاد، طبق جدول هزینه، اطلاعات و برنامه که به پیوست ارائه شده است نمایند.
مسئولیت بستگان شرکت کننده در دوره ها با همکار گرامی خواهد بود.
واریز هزینه بهبانک ملی به نام خزانه داری کل، درآمد اختصاصی معاونت فرهنگی و اجتماعی)
برای هر یک از شرکت کنندگان می بایست فرم جداگانه تکمیل شود.
متقاضیان می بایست فرم تکمیل شده، فیش پرداختی(یا تصویر فیش) و یک قطعه عکس پرسنلی 4×3 از شرکت کننده را حداکثر تا روز سه شنبه 12 تیرماه97 به مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی تحویل فرمایند.
لازم به ذکر است هر یک از دوره ها در صورت به حد نصاب رسیدن نفرات، از روز 16 تیرماه به مدت 6 هفته، تا پایان مردادماه 1397 طبق جدول زمانبندی اعلام شده در اطلاعیه پیوست، برگزار خواهد شد.
همکاران گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به فایل اطلاعیه که به پیوست تقدیم شده است مراجعه نموده و در نهایت با تلفن های 77240460 و یا داخلی 2436 و یا شماره همراه کاری 09018381446 تماس گرفته و یا با مراجعه حضوری به مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی واقع در طبقه سوم ساختمان 15خرداد نسبت به رفع ابهامات احتمالی اقدام نمایند.
ضمناً به منظور سهولت بشتر در برنامه ریزی، برنامه های ورزس دانشگاه و کلاسهای مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی در انتهای اطلاعیه به پیوست تقدیم شده است. بدیهی است که مدیریت، ثبت نام و برگزاری کلاسهای ورزشی توسط اداره محترم تربیت بدنی انجام خواهد شد.
دوره آموزشی اکسل مقدماتی ویژه کارکنان معاونت فرهنگی و اجتماعی تیرماه 1395
| تاریخ ارسال: 1395/6/3 |
دوره آموزشی اکسل مقدماتی ویژه پرسنل معاونت فرهنگی و اجتماعی پس از نیاز سنجی در دوره زمانی خرداد و تیرماه و برای 7 جلسه برگزار شد. در این دوره که با حضور 13 نفر از کارکنان معاونت و با تدریس آقای مهندس سرخیل تشکیل شد، 8 نفر موفق به گذراندن آزمون دوره با موفقیت شدند.
اهمیت ماه رمضان در چیست؟ چرا ماه رمضان را «ماه خدا» مینامند؟ آیا ارزش ماه رمضان صرفاً به «روزه»ی آن است؟ آیا «روزه»ی ماه مبارک، «هدف» است یا «وسیله»؟
دفعات مشاهده: 8659 بار | دفعات چاپ: 1664 بار | دفعات ارسال به دیگران: 2 بار | 0 نظر
۱۰۰ نکته از سبک زندگی پیامبر خاتم (ص)
| تاریخ ارسال: 1393/3/26 |
قرآن کریم درباره پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: «و لکم فی رسولالله اسوه حسنه»؛ از این رو سیره و سنت رسول امین اسلام که برخی را اشاره می کنیم، می تواند گره از بسیاری از مشکلات مادی و معنوی انسان ها باز کند.
دفعات مشاهده: 8254 بار | دفعات چاپ: 1755 بار | دفعات ارسال به دیگران: 4 بار | 0 نظر
دفعات مشاهده: 9031 بار | دفعات چاپ: 1749 بار | دفعات ارسال به دیگران: 10 بار | 0 نظر
سیره عملی زندگی امام رضا(ع) مملو از شیوههای سبک زندگی اسلامی است
| تاریخ ارسال: 1392/6/27 |
یک کارشناس فرهنگی و تربیتی نمایندگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سیره عملی زندگی امام رضا(ع) مملو از شیوههای سبک زندگی اسلامی است.
دفعات مشاهده: 8445 بار | دفعات چاپ: 1526 بار | دفعات ارسال به دیگران: 16 بار | 0 نظر
100 محور اساسی سبک زندگی پیامبر(ص)
| تاریخ ارسال: 1392/3/18 |
100 محور اساسی سبک زندگی پیامبر(ص)
دفعات مشاهده: 8467 بار | دفعات چاپ: 1678 بار | دفعات ارسال به دیگران: 34 بار | 0 نظر
۴ عامل مؤثر در سبک زندگی
| تاریخ ارسال: 1392/2/29 |
۴ عامل مؤثر در سبک زندگی/ شیوهنامه آیتالله بهجت برای داشتن زندگی بهتر
دفعات مشاهده: 98375 بار | دفعات چاپ: 2271 بار | دفعات ارسال به دیگران: 34 بار | 0 نظر
تکنیک های قرآنی برای اصلاح سبک زندگی
| تاریخ ارسال: 1392/2/23 |
یکی از مسائل مهمی که در سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی مطرح شد و اگر مورد توجه مسئولین فرهنگی و اجرایی کشور قراربگیرد می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در جامعه باشد مسئله سبک زندگی و اهمیت پرداختن به آن است ...
دفعات مشاهده: 9419 بار | دفعات چاپ: 1720 بار | دفعات ارسال به دیگران: 28 بار | 0 نظر
28 سوال درباره سبک زندگی
| تاریخ ارسال: 1392/2/15 |
آسیبشناسی سبک زندگی در بیانات رهبر انقلاب اسلامی
دفعات مشاهده: 10066 بار | دفعات چاپ: 1701 بار | دفعات ارسال به دیگران: 28 بار | 0 نظر
سبکزندگی فاطمی یعنی مواظب باش خدا را در افکارت گم نکنی
| تاریخ ارسال: 1392/2/15 |
سبک زندگی در گفتگوی جهان با حجتالاسلام ماندگاری
"در سبک زندگی اسلامی آرامش از آسایش مهمتر است"
دفعات مشاهده: 9327 بار | دفعات چاپ: 1842 بار | دفعات ارسال به دیگران: 26 بار | 0 نظر
تاثیر رسانه ملی در سبک زندگی
| تاریخ ارسال: 1392/2/10 |
تاثیر رسانه ملی در سبک زندگی در سازمان ثبت احوال قابل مشاهده است/ خطبه متقین نهج البلاغه بهترین الگوی سبک زندگی
دفعات مشاهده: 9520 بار | دفعات چاپ: 1829 بار | دفعات ارسال به دیگران: 40 بار | 0 نظر